hejjlo

Hejjlo

New York fever

Publicerad 2016-09-30 15:21:13 i Allmänt,

Jag älskar nog barn. När jag gör en enkät får jag typ tvinga vuxna människor att vara med, men barnen håller på att dö av glädje. Sedan hoppar de typ upp och ner när jag går därifrån. Ah, denna ungdomliga optimism! De tror kanske att de ska bli kända. Som ung var jag själv väldigt säker på att jag skulle bli svinrik, smal och lycklig. Gick åt helvete med alltihopa. 
Annat jag älskar är New York och höstfärger på träd. Känner en intensiv och pulserande längtan just nu. Det här är verkligen drömmarnas stad. 
 
Jag kan även avslöja att jag råkar ha fallit tillbaka i ett gammalt mönster. Har börjat titta på Gossip Girl igen. Why, why, why? Det finns ju så mycket annat jag ska hinna titta på. Men höst är lika med serier, så det finns utrymme för mer. Planerna är att se Narcos säsong 2 och Follow the money. Är även sugen på Billions, Bron och House of cards. Livet är inte lätt.
 
Men till helgens planer: Justin Bieber i kväll med Sarah B och Mallan. Jippie! Sedan är agendan typ fylld av jogging, kollande på höstlov och bokläsande. Har bestämt mig för att ta en paus med deckarna. Har räknat ut att jag läst typ 23 böcker sedan slutet av juni, eventuellt rekord, och mer än hälften är deckare. Nu vill jag gråta. Har därför lånat följande: 
"En sorts kärlek" av Ray Kluun och "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paulo Coelho. Det är typ cancer, självmord och död. Och gråt dåra. 
Jag ska dessutom jobba lite. Har fått ett nytt frilansjobb. Wiiiie!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2016-10-03 22:08:01

Okej
1. "Jag älskar nog barn." Lotten menar du verkligen detta? Jag glömmer aldrig dina historier om när du var ute med barn i skogen och du tänkte "Kommer det en älg eller ett vildsvin är det ju bra för mig, jag springer snabbare än barnen så jag överlever."
2. New York <3
3. Jag har också börjat kolla på GG igen?! Dock säsong 5 vilken är hemsk för Blair väljer ju självaste Dan fucking Humphrey istället för drömmarnas man Chuck B, men lugnas av att jag vet att det till slut blir Chuck och Blair.
Och skulle också vilja se på flera andra serier men man kommer ändå tillbaka till älskade GG.
4. Tips om du känner dig olycklig, tänk bara tanken att vi har sett självaste Bass i verkligheten så blir du glad igen.
5. Och JA, du måste se Bron! Svinbra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela