hejjlo

Hejjlo

Fantasilöst

Publicerad 2016-02-29 19:33:08 i

Jag försöker desperat skriva något kapitel på min kommande bok. Det går helt åt skogen. Hur kan min fantasi bara dö när jag ska skriva, när den annars är så livlig? För att ge ett exempel på min livliga fantasi har jag under eftermiddagen hunnit fantisera ihop att jag eventuellt skulle möta Leonardo Dicaprio och typ kyssas med honom, sedan kollade jag ut genom fönstret på jobbet och började fundera på hur det skulle bli om ett plan nödlandade på motorvägen, precis utanför mitt fönster. Återgick sedan till att fantisera om att leo skulle ha en okänd halvsyster som bor i Täby (bra stuff till tidningen). Leo själv tror ju att han är ensambarn så han vet inte om det. Jag får sedan vara med och skriva om deras möte. Leo köper hus i Täby också för han blir så förtjust.
Sedan när jag åkte hem var jag ensam på en isig bakgård slash parkering. Då hann jag se framför mig hur jag halkar på en isfläck, bryter ryggen och ligger där hela natten för ingen hör mig. Är död på morgonen när första personen anländer till jobbet. Sedan när jag körde bil var det både mörkt, dimmigt och jag var helt ensam på vägen. Jag trodde för två sekunder att jag var batman. På riktigt alltså. Det var som en utomjordisk känsla. Freaky.
Men fortfarande kommer jag inte på en rad i boken. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela