hejjlo

Hejjlo

2015 wrap up

Publicerad 2015-12-31 09:09:58 i Allmänt,

2015:s nyårslöften: 

Skriva en bok. Vilket inte uppfylldes (suprice!). Jag har dock skrivit det första kapitlet.

Årets resa:

Östersjöns Ibiza i augusti var inte helt fel. Men Rikgränsen/Narvik i maj var helt ok och Florida var en dröm.

 
 Något jag saknade 2015 som jag vill ha 2016:
 
New York! Första året på tre år som jag inte åkt till NY. 
 
 

Det mest betydelsefulla som hände i år:

För att vara astorr och tråkig: jag fick fast jobb och jag började handla med aktier, vilket kan vara betydelsefullt på två sätt. Antingen påverkar det min ekonomi positivt eller negativt. Vi får se om några år. Just nu: negativt. 

Det bästa som hänt mig under året:

U21-landslaget vann EM-guld. Nästan lika stort som när jag och Cattap briljerade i Bag toss tournament i Florida.

Mitt största misstag:

Nu när jag sysslar med aktier inser jag att man begår misstag varje dag. Antingen säljer man, bara för att aktien ska gå upp 5 procent dagen efter, eller så köper man och aktien sjunker som en sten. Man får aldrig vara nöjd. Så misstagen är typ 100 redan.

Årets största intresse:

Utgår jag från vad jag läser om i tidningar och på nätet varje dag, och som får min puls att slå lite hårdare, blir det längdskidor och aktier. 

Något jag önskar att jag lagt mer tid på:

Träning. Samma visa varje år.

Årets TV-serie:

Homeland. Och På spåret och eventuellt också the Knick.

Årets bok: omöjligt att bestämma. Eventuellt är det boken "det är bara lite cancer". ♡♡♡

Årets film:

Southpaw fram till i förrgår. Nu är det McFarland USA. Underbar!!

Ett mål som gått i uppfyllelse:

Jag fick fast tjänst. Och jag sprang milen på Hässelbyloppet på mindre än en timme.

Årets bästa bekantskaper:

Mina kollegor. Alla dagar i veckan. Och sen får man inte glömma mannen som gjort ett stort avtryck: Vance. The one and only. Han lärde mig hur livet ska levas.

Vad som fick mig att må bra 2015:

Bag toss, schuffleboard, hets, Åland, fjällen, choklad, pizza, mina vänner, hästar och att jogga. Och typ allt annat jag sysslar med.

Vad jag kunde gjort bättre:

Allt såklart! Men inget som jag ältar, för gjort är gjort. Men visst, jag skulle ha spenderat mindre tid på att jobba i våras tror jag. Nu är ju allt löst som tur är!

Årets kärlekar:

Peter Quinn, hela familjen Beckham och nu under hösten har en nygammal kärlek flammat upp igen:

 
Årets låt: 
 
 
 
Vad jag vill göra om nästa år som jag gjorde i år:

Åka till Florida. Kommer förmodligen inte hända, i alla fall inte i vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela